Foto: CF Wesenberg
Etter 19 år, syv kritikerroste plater og verdensomspennende turnéer, kommer endelig Espen Eriksen Trio til Sinus! «Superb musicans at the top of their game», som BBC sa om dem - eller for å si det som vi sier det: Nu snakka vi.
Melankolsk og oppløftende på samme tid, både minimalistisk og overdådig, beskjeden men også storslått - og ingenting er overflødig.
Foto: CF Wesenberg
Når det kommer til pianotrioer, er Espen Eriksen Trio rett og slett blant de aller beste; ofte kreditert for sin unike stemme i dagens jazzscene av internasjonal presse.
For å sitere Stuart Nicholson i Jazzwise: «One of the most unified, individual and recognizable group sounds in European jazz». Den er grei.
Det er en ære å ta imot trioen i Bodø denne aftenen, og det er en ære å ta imot deg på konsert.
Varmt velkommen!
Espen Eriksen - piano/komposisjon
Lars Tormod Jenset - kontrabass
Andreas Bye - trommer
Konsertinfo
Sted: Sinus
Torsdag 19. november kl. 2000
Sitteplasser
Konserten inngår i sesongkort for Ad Lib Jazzklubb høsten 2026.